O nas Usługi Promocje Cennik Załoga Kontakt

Wymiana oleju

Mechanicy PREEM-A pomogą Ci dobrać najlepszy olej dla Twojego samochodu, a następnie sprawnie dokonają jego wymiany. W naszej ofercie posiadamy oleje renomowanych takich jak Castrol, Mobil, Elf, Shell i Lotos. Podczas wymiany oleju w ramach bezpłatnego przeglądu sprawdzimy:

  • poziom i temperaturę zamarzania płynu chłodzącego
  • poziom i jakość płynu hamulcowego
  • szczelność silnika
  • filtr powietrza
  • pióra wycieraczek


Diagnostyka pojazdów

PREEM-A Auto Serwis posiada wiele komputerów diagnostycznych wraz z niezbędnym oprogramowaniem stale aktualizowanym, dzieki czemu jesteśmy w stanie szybko i sprawnie zdiagnozować usterkę w Twoim aucie. Współczesne samochody wprost nafaszerowane są sterownikami elektronicznymi - większość robót wymaga ich diagnozowania i dotyczy to zarówno prac przy układzie zasilania silnika czy układzie hamulcowym, jak i klasycznych napraw mechanicznych.
W razie wykrycia nieprawidłowości na desce rozdzielczej auta zapala się lampka sygnalizująca konieczność jak najszybszego odwiedzenia stacji serwisowej.


Przeglądy samochodowe

Prowadzimy przeglądy diagnostyczne Twojego auta, aby pomimo swojego wieku było sprawne jak najdłużej. Sprawdzimy u nas w Warsztacie PREEM-A na wiosnę i przed zimą poniższe elementy:

  • Akumulator
  • Amortyzatory
  • Filtr kabinowy
  • Filtr paliwa
  • Filtr powietrza
  • Hamulce
  • Łożyska kół
  • Olej silnikowy i filtr oleju
  • Oświetlenie
  • Paski klinowe
  • Płyn spryskiwacza do szyb
  • Płyny hamulcowy i chłodzenia
  • Przewody gumowe
  • Przewody wysokiego napięcia
  • Stan opon i ciśnienie
  • Świece zapłonowe
  • Układ kierowniczy i zawieszenie
  • Układ wydechowy
  • Wycieraczki


Wymiana elementów zawieszenia

Jeżeli podczas jazdy po nierównej drodze słychać stukanie, pukanie, najprawdopodobniej jest to oznaka wyrobionych gumowych elementów układu kierowniczego lub zawieszenia. Z uwagi na Twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy, powinny one natychmiast zostać wymienione na nowe. Przynajmniej raz w roku sprawdzaj stan amortyzatorów. Amortyzatory zużyte w 50% powodują, że już przy prędkości 50 km/h droga hamowania wydłuża się o 2 metry. Przy mokrej nawierzchni i zużytych amortyzatorach możesz wpaść w poślizg już przy prędkości 80 km/h. Hałas dochodzący z koła samochodu może być oznaką zużycia łożyska. Zużyte łożysko należy natychmiast wymienić. Dalsze jego użytkowanie doprowadzi do uszkodzenia koła, a w skrajnych sytuacjach do jego zablokowania, co może być przyczyną wypadku drogowego.

  • wymiana amortyzatorów
  • wymiana łożyska przedniego i tylnego
  • wymiana osłony gumowej przegubu
  • wymiana końcówki sworznia
  • wymiana tuleji wahacza
  • wymiana łączników stabilizatora oraz końcówek drążka kierowniczego

 

Hamulce

Systematycznie kontroluj stan hamulców i pamiętaj, że minimalna grubość klocka hamulcowego nie może być mniejsza niż 2 mm. Przegrzane, zbyt cienkie lub nierówne tarcze hamulcowe należy natychmiast wymienić na nowe. Przy każdej wymianie tarcz należy koniecznie wymienić klocki hamulcowe. Zawsze pamiętajmy o tym, iż tarcze hamulcowe wymienia się parami tj. dwie na przedniej osi lub dwie na tylnej wraz z kopletem nowych klocków.

  • wymiana klocków
  • wymiana tarcz
  • wymiana szczęk hamulcowych
  • wymiana cylinderków
  • czyszczenie szczęk hamulcowych

 

Tłumiki

Układ wydechowy nieprawidłowo dobrany do oporów przepływu, pojemności, zasad pracy i mocy silnika, może przyczynić się do osłabienia osiągów jednostki napędowej. To z kolei skutkować może zmniejszoną mocą i momentem obrotowym silnika przy jednoczesnym podwyższonym zużyciu paliwa, a w skrajnym przypadku doprowadzić może do przegrzania silnika, skrócenie jego żywotności i konieczności remontu.

  • wymiana tłumika środkowego
  • wymiana tłumika końcowego
  • wymiana katalizatora
  • naprawa tłumików (w zależności od stanu technicznego)


Skrzynia biegów

W nowoczesnych samochodach występują dwa rodzaje skrzyni biegów – ręczna i automatyczna. W obsłudze ręcznej skrzyni biegów niezbędne są następujące elementy: sprzęgło, pedał sprzęgła oraz dźwignia zmiany biegów. Sprzęgło odpowiedzialne jest za przeniesienie mocy z silnika do skrzyni biegów. Dokonuje się tego za pomocą tarczy sprzęgła, której powierzchnia wykonana jest z materiału użytego również w okładzinie szczęk hamulcowych. W miarę upływu czasu powierzchnie tarczy sprzęgła zużywają się - dlatego tarczę należy regularnie wymieniać. Zużycie sprzęgła zależy od wielu czynników. Zużyte sprzęgło możemy rozpoznać, kiedy:

  • występują trudności ze zmianą biegów lub wrzuceniem na tzw. „luz”
  • wzrastają obroty silnika, ale prędkość się nie zmienia
  • trudno jest wjechać na wzniesienie

 

Zawieszenie i układ kierowniczy

Nowoczesne zawieszenie i układ kierowniczy składają się z wielu elementów, które powinny być okresowo sprawdzane. Uszkodzone amortyzatory, resory, tulejki, sworznie, wahacze lub inna część układu kierowniczego i zawieszenia mogą utrudnić panowanie nad pojazdem, nierówne zużycie opony, stukające odgłosy, nieefektywne hamowanie i niewygodne prowadzenie, co z kolei może doprowadzić do całkowitej utraty kontroli nad pojazdem.

 U nas kupione oleje i filtry wymieniamy gratis
Preem-A

PHU "PREEM-A" Sorokowska Agnieszka, 48-300 Nysa, ul. Wyspiańskiego 4, tel. +48 77 433 05 28

© Bartosz Majdański, 2013
Statystyka